Dwie strategie przeciw hejterom

hejt12

Według badań z mową nienawiści w internecie styka się w Polsce na co dzień 4 na 10 młodych ludzi, a zjawiska zmasowanych ataków w sieci doświadczył co piąty nastolatek.

Kampania „Przytul hejtera”, przygotowana przez Fundację Dzieci Niczyje, ma na celu walkę ze zjawiskiem internetowego hejtu i wskazanie młodzieży sposobów, w jaki można z tym zjawiskiem walczyć. Akcję wspiera Facebook, a honorowy patronat nad nią objęła Anna Komorowska.

Elementem akcji jest piosenka „Przytul hejtera”.

[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=e_oMznO4SPU[/youtube]

Inną strategię walki z hejterami zaprezentował zespół Body Count w utworze „Talk shit, get shot” .

[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=sokdL-0iV9s[/youtube]

Zespół wystąpi w Polsce 16 czerwca w Warszawie w ramach imprezy Rock in Summer. Bilety do nabycia przez TicketPro.

PS. Jeśli drugi klip Was rozbawił i myślicie, że to tylko taka kreacja artystyczna, „przecież nikt nikogo nie zabija przez wpisy w social media”, to polecam artykuł „Public Enemies: Social Media Is Fueling Gang Wars in Chicago„.

„There’s a term sometimes used for a gangbanger who stirs up trouble online: Facebook driller. He rolls out of bed in the morning, rubs his eyes, picks up his phone. Then he gets on Facebook and starts insulting some person he barely knows, someone in a rival crew. It’s so much easier to do online than face-to-face. Soon someone else takes a screenshot of the post and starts passing it around. It’s one thing to get cursed out in front of four or five guys, but online the whole neighborhood can see it—the whole city, even. So the target has to retaliate just to save face. And at that point, the quarrel might be with not just the Facebook driller a few blocks away but also haters 10 miles north or west who responded to the post. What started as a provocation online winds up with someone getting drilled in real life.”

 

Leave a Comment

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *